Πέμπτη 11 Ιουνίου 2015

καλά κρασά

Ο Χρήστος Δημητρακόπουλος πρόσθεσε 3 Μαΐου στις 3:53 μ.μ. · 
Νοουμένου ότι το υπό ϕύτευσην τεμάχιον έχει διέλθει τις προβλεπόμενες εργασίες ( αγρανάπαυσην, βαθύν όργωμαν, ξεπέτρισμαν, σπάσιμον πέτρας όπου χρειαστεί), ακολουθεί το σημάδιασμαν βάσει του οποίου θα καθοριστούν οι αποστάσεις μεταξύ γραμμών και ϕυτών, έτσι ώστε οι συνακόλουθες διαδικασίες να κυλήσουν ομαλάν.
Ακόμαν και σήμερα ακολουθείται η παραδοσιακή μέθοδος ϕυτέματος. Κύριοι συντελεστές ο Σκαλιέρης, ο Ποτιστής, ο Φυτευτής, ο Σπιλαστής και ο Κλαδευτής. Καθένας είναι υποχρεωμένος να ακολουθεί ευλαβικά τον ρόλον του σε κάθε βήμαν για να γίνει σωστά ή όλη διαδικασία. Από την στιγμήν που ο Σκαλιέρης αρχίζει με την Σκάλαν να ανοίγει λάκκον στο έδαϕος ,ο Ποτιστής ϕροντίζει να ρίχνει νερό στο άνοιγμαν, για να διευκολυνθεί η διείσδυση της Σκάλας και να αποκτήσει υγρασίαν η υποδοχή. Ακολούθως ο Φυτευτής τοποθετεί όσον πιό βαθειάν γίνεται το έρριζον ή αυτόριζον ϕυτόν στην οπήν. Επόμενος ακολουθεί ο Σπιλαστής, ο οποίος με έναν απλόν ξύλινον εργαλείον , το Σπιλαστήριν, γεμίζει - σπιλάζει το κενόν του λάκκου, όπου τώρα πλέον έχει τοποθετηθεί το ϕυτόν με χώμαν, έτσι ώστε το ριζωμένον μόσχευμαν να βρεθεί σε ιδανικόν περιβάλλον, να προσαρμοστεί, να αντλήσει τροϕήν από την μάνναν γήν, να αναπτύξει νέον ρίζωμαν, βλαστούς κ.ού.κ. Τελευταίος ο Κλαδευτής ϕροντίζει με το κλαδευτήριν του να αϕήνει 2 οϕθαλμούς στο ϕυτόν πάνω από το χώμαν.

Θεόδωρος Δημόπουλος
Άξιος ο μισθός σας και καλά κρασιά.

Χρήστος Δημητρακόπουλος
για την ώραν αμισθί.

Θεόδωρος Δημόπουλος
Ε, δε θέλω νανταμαθαίνω κιούλα. Έχει ο θεός, λέγαν οι Μπασταίοι. Τελευταία οι απόγονοί τους βλέποντας να λιγοστεύουν οι απολαβές τους, αμϕισβητούν πως έχει θεός... Λες να εχει κηρύξει πτώχευση;!

Χρήστος Δημητρακόπουλος
Με το δίκιο τους οι μπαϊσταίοι, άιντε και τώρα πούχω ντέρτια να μας βάλω και μιαν μπόμπαν, όχι μόνον τους Μπαϊστέους, αλλά και τους Χελιδοναίους , τους Καλολετσιάνους τους Καυκαναίους, τους Γουμεραίους, τους Περσαιναίους και όλους τέλος πάντων τους πατριώτες της περιοχής.Να μαζέψουμε τον χρόνον τον κόπον και το χρήμα πούχουμε βάλει για γεμίσουμε τον τόπον εκκλησιές και ξωκκλήσια , για υπολογήστε τα, θάχαμε ϕτιάσει χρήσιμα για την ντόπια κοινωνία, νοσοκομεία , σχολεία και πανεπιστήμια. και όχι μόνο στην Ηλεία.................. και μετά μας ϕταίνε οι άλλοι

Θεόδωρος Δημόπουλος
Πάντως μας ϕταίνε οι τοκογλύϕοι. ... Αυτοί κλέβουν και της παναγιάς τα μάτια, λέγαν οι Μπασταίοι, θα λυπόντουσαν τα έχει του θεού... ας τα να πάνε, να πάμε και μεις να σβερκωθούμε ... όνειρα ... όπως τα θες!

Χρήστος Δημητρακόπουλος
Άστους τοκογλύϕους , Νοσοκομεία, Σχολεία και Πανεπιστήμια και άμα ξεστραβωθούμε τα ξαναλέμε, καληνύχτα και όνειρα σκανταλισμένα, στην άλλην ζωήν αλλονών λογαριασμός

Θεόδωρος Δημόπουλος
Τα κρεβάτια στα νοσοκομεία τα κρατάει η ιδιωτική πρωτοβουλία (καθηγητάδες με τις λίστες) για τους ιδιωτικούς τους πελάτες. Σχολεία με 4 μαθητές και 15 καθηγητές. Πανεπιστήμια να ϕανε κι οι κότες... Μιλάμε για το ελλάδα κι όχι για σάιπρους μεργιά.

Χρήστος Δημητρακόπουλος
Νοσοκομεία , σχολεία, πανεπιστήμια, να ξεστραβωθεί και να βρει την υγειάν του ο κοσμάκης,


Χρήστος Δημητρακόπουλος
Κατάθεσε ξάδερϕε, στην Ηλεία, πόσα Νοσοκομεία, Σχολεία και Πανεπιστήμια ευημερούν, ή πόσα και ποιά Μοναστήρια πνίγονται στην χλιδήν ένεκα της αχαραχτήριστης τάσης του ποιμνίου να καταθέτει από το υστέρημάν του σε κάθε παγκάρι...
Νοσοκομεία, Σχολεία, Πανεπιστήμια , για σωματικήν ψυχικήν και πνευματικήν υγείαν
Μου αρέσ

Θεόδωρος Δημόπουλος
Ο Μαρξ τη λα'ι'κή θρησκευτικότητα την ορίζει ως "καρδιά ενός άκαρδου κόσμου"! Τους μοναχούς η κοινοκτημονική εκκλησία των 3 πρώτων αιώνων τους είχε αϕορεσμένους - αποκομένους, γιατί αντικατέστησαν το στρατηγικό στόχο της κοινοκτημοσύνης με την ακτιμοσύνη, δηλ. τα παρέδιδαν όλα στους πλουτοκράρες !!! Ο μοναχισμός δεν είναι χριστιανικό κίνημα, γιατί, ενώ ομολογούν "εν βάπτισμα" το απαρνούνται με την καλογερική κουρά! Και ενώ η Κ. Δ. ρητά επιτάσσει ο επίσκοπος (δεσπότης) να είναι παντρεμένος με μια γυναίκα, οι καλόγεροι - δεσποτάδες στην 4η οικ. σύνοδο, επέβαλαν τη αγαμία. 
Η πολιτεία, με το Μ. Κων/νο αρχικά, και το Θεοδόσιο Α', όχι μόνο γκρέμισε, σαν τους σημερινούς τζιχαντιστές, ό,τι έχτισε η αρχαία Ελλάδα ως ειδωλολατρικό δημιούργημα, κάργησε και τον κοινοκτημονικό πρωτοχριστανισμό και επέβαλε τη μοναχοκρατία,που αναπτύχτηκε τόσο, που με την εικονομαχία, ταλάνισε την αυτοκρατορία και με τη διαϕθορά ταλανίζει ακόμα και σήμερα την ανθρωπότητα. Ο καλογερισμός, είναι η καταϕυγή παρασσρμένων, αποτυχημένων ανθρώπων, που με το σχήμα τους δελεάζουν αϕελείς. Δεν έχουν καμιά σχέση με τους ταπεινούς οικογενειάρχες ρασοϕόρους των χωριών, που οι καλόγεροι δεσπάδες τηραννούν, καταπιέζουν και βασανίζουν ... Θες κι άλλα; Μάλλον ϕτάνουν, αν δε περσεύουν ...

Χρήστος Δημητρακόπουλος
Άσε τον Μάρξ και έλα στο ζητούμενο. Νοσοκομεία, Σχολεία Πανεπιστήμια, πόσα έχει στην Ηλεία σε σχέση με τα προσκυνητάρια , ξωκκλήσια , εκκλησίες , μοναστήρια, σκήτες,.... όπου αθόρυβα καταθέτει το ποίμνιον τον οβολόν του, ενώ για την υγείαν του ...παπάρια... μήπως δεν τα πλέρωσε το ποίμνιον;

Θεόδωρος Δημόπουλος
Δεν εξαιρώ κανένα. Ο καλλίτερος επιστημονικά λόγος - ύμνος, για τη μπάχτι (λα'ι'κή) θρησκευτικότητα την είπε ο ΜΑΡΞ και το ξέρω αυτό καλλίτερα απ' τον καθένα. 
Με την εισαγωγή της ϕοροκάρτας, τελειώνει το μαύρο χρήμα και ο ΦΠΑ και ο ϕέρος πηγαίνει κατευθείαν στα ταμεία του κράτους και κάθε κατεργάρης στον πάγκο του. Απολύτως καμιά συναλλαγή χωρίς ταμειακή και κάρτα συναλλαγών και τότε να δεις πως ανθίζει το κοινωνικό κράτος, οι μισθοί και οισυντάξεις, ακόμα και η αποπληρώμη των ... ληστρικών τοκογλύϕων.
Για τα νοσοκομεία: Στον Πύργο έχει δύο. Το παλιό και το καινούργιο. Έχει και άλλο ένα στην Αμαλιάδα. Κέντρα Υγείας έχει στα Ολύμπια και σε όλα τα μεγαλοχώρια. Αν με ρωτάς για το προσωπικό τους, ρώτα τους δανειστές της ... αλληλέγγυας - άκου αλληλέγγυας! - ΕΕ !. Και για να μην ξεχνάμε και ελλόγου μας, από όσα ξέρω πολύ καλά - και δε δέχομαι καμιά αντίρρηση -, οι ϕαρμακοβιομηχανίες με την απλόχερη προπαγάνδα -στήριξη - σχεδόν όλωντων μεγαλομικρογιατρών, σε όλη η πολιτισμένη ανθρωπότητα, καθε ασθενής, πραγματικός ή κατά ϕαντασίαν, θέλει σε 24ωρη βάση, 3 γιατρούς στο σπίτι και πάνω από το κρεβάτι του στο νοσοκομείο, από ένα τουλάχιστο γιτρό κάθε ειδικότητας ... 
Σχολεία έχει πολλά περισότερα από όσα είναι αναγκαία. Στου Λάλα, στου Κρεκούκι και ... Νηπιαγωγίο - Δημοτικό στου Χιλιδόνι... Τα παιδιά λιγοστεύουν και τα χωριά και τα σχολειά ερημώνουν και ο απόκρυϕος ϕασισμός αποκλείει την αναζωογόνηση με τη ϕυσική λύση, αυτή της μετανάστευσης. Θα ήταν μεγάλη βλακεία να χτίσουν κι άλλα ... 
Όσον αϕορά το προσωπικό των σχολείων, αν και είμαι συνταξιούχος από το 2005, μαθαίνω πως, η αναλογία είναι ένας δάσκαλος -καθηγητής - για 8 με 10 μαθητές. Εγώ ήμουν μαθητής στο Κρεκούκι σε τάξη με 160 παιδιά και δίδαξα το 1965-66 σε τάξη με 106 μαθητές και τα θυμάμαι ούλα τους, αλλά και, καθώς μούλεγε ένας Λαλαίος αστυνόμος που υπερέτησε στο Πεταλίδι, με θυμούνται και κείνα. 

Για τα εξωκλήσια: Δε θα είχα αντίρρηση αν ήταν όλα ορθάνοιχτα, σαν αυτά στο Καλλίδρομο για να καταϕεύγουν στην κακοκαιρία ανθρώποι και ζα. Για τα κλειδαμπαρωμένα, ας μην πω απολύτως τίποτα, μιας και τα υπονόησες όλα εσύ. Αν κάνω λάθος, πές το μου να επανέλθω. 
Για τα Μπασταίκα ξωκλήσια κάτι εχει γραϕτεί στο www.mpasta.gr, αλλά δε θα πείραζε αν ξαναγραϕόταν κάτι γι αυτά. Για τον Αγιώρη αρκούν αυτά που γράϕτηκαν στην Μπασταίικη ιστοσελίδα. 

Δεύτερο ξωκλήσι και με διαϕορά, έρχεται ο αηΔημήτρης. Στην ομώνυμη τοποθεσία με το μεγάλο Δεντρο και τα γνωστά σε όλους τους Μπασταίους και Μπαστιωτόπουλα, ερειπια, χτίστηκε από τον παπαΚώστα, με τα έσοδα από την υλοτόμηση της υπεραιωνόβιας δρυός, Δεντρου για όλους τους Μπασταίους, που πάντα τις δρύες τις λεγαν Δέντρα και ποτέ δένδρα. Ο σχεδιαστής και χτίστης ήταν ο πασίγνωστός μας Λάμπης, καλή του ώρα, γιος του μακαρίτη και πρόεδρου του χωριού Τρίϕωνα. Για το ερειπωμένο ξωκλήση τ'αηΔημητριού δεν είχα ακούσει από τους παλιούς τίποτα. Αν εσύ έχεις ακοούσει ή ακούσεις κάτι κατάγραψέ το, γιατί ο πασίγνωστος εχθρός της μνημοσύνης και πλυαγαπημένο ϕιλαράκι της λήθης "αϕού τα ξέρω εγώ τα ξέρουν όλοι" εξαϕανίζει κάθε τι όμορϕο κι ωραίο! και μετά είναι αργά , πολύ αργά. Το "στερνή μου γνώση να σέχα πρώτα" ηχεί σαν το παρηγοριά στον άρρωστο ...
Πριν από μερικά χρόνια, λιγο μετα το χτίσιμό του, πήγα στη χάρη του, κατα πως λένε στο χωριό. Ήρθανκαι μερκά Μπαστιωτόπουλα με τις γυναίκες τους ( Πετρίλης, Καψιμάλης, πούψαλε κιόλας, Νικολάκης, και καναδυό Χιλιδοναίοι) Δε θυμάμαι αν λειτούργησε ο παπαΚώστας ή ο παπαΔημήτρης. Η συμμετοχή ήταν πολύ μικρή. Θες ο καιρός, θες το συνήθειο, θες που κοντερεύει ο Αγιώρης το θεριό και γλυτώνει τη βασιλοπούλα, θες, ό,τι κιαν θες, πάει λίγος κκσμος. Καμιά σχέση με την κοσμοσυρροή τ' Αγιώρη. 

Ο αηΛιάς είναι άλλη ιστορία και λίγο μπερδεμένη....

Λένε ακόμα στο χωριό και για τον Αγιαννάκη, λίγο πιο κάτ'απ' το Λιοστάσι στου Μουρτζιούκου, στο χωράϕι του Νικολού. Λένε πως υπήρχαν ερείπια και βρεθήνε και κάποια αντικείμενα ...


Για τα πανεπιστήμια, αν κρίνω από το παραγόμενο για την κοινωνία κι όχι για την τσιέπη τους, έργο, ίσχύει, τουλάιστο, αυτό που υπονόησες και αϕησα να νοηθεί κι εγώ, για τα κλειστά ξωκλήσια !!!

Χρήστος Δημητρακόπουλος
γαι καταχώρησε και τα ξωκλήσια τα μοναστήρια και το παπαδαριό που εσαεί ευημερούναι και άμα βρούμε σαν λαός σωτηρία σϕύρα μου και θα σ ακούσω είτε: στ αραμπάτσι στ αρατερούτσι, στ αραπάνου, στ αραδημακάκι, στ αραντρίτσι και στ αραλιά στα μεσοπέλαγα. καληνύχτα ξάδερϕε θα σηκωθώ μπονώρα να ϕορτώσω καυσόξυλα το γαϊδούρι να πάω στο Κρεκούκι για κανα δεκάδραχμο, κι άμα δεν βρω εραστήν της καυσοξυλιάς θα τα πάρω παρακεί στον Ερμή του Πραξιτέλη, να ταΐσω τον ασβεστόλακκο των αγαλόμενων ομοιομάτων.

Θεόδωρος Δημόπουλος
Καληνύχτα σ' όλη τη ΤσιπραιοΜπασταίικη παροικία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου